تبلیغات
دارالقرآن الکریم دانشگاه امام صادق علیه السلام - تقرّب به خدا یعنى چه؟
دارالقرآن الکریم دانشگاه امام صادق علیه السلام
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


دارالقرآن الکریم دانشگاه امام صادق(علیه السلام)،نهادی خودجوش است که در سال 1369 توسط عده ای از دانشجویان علاقمند به قرآن ،تاسیس شد و تا کنون به نعمت الهی فعالیت می نماید.
قرآن کریم ، کلام خداوند تبارک وتعالی و کتاب آسمانی ما مسلمانان است. قرآن قانون زندگی و شفای دلهای بیمار و عاشقان درگاه الهی است. قرآن كتاب انسانسازیست و سرچشمه هر چیزی است که انسان در مسیر تکامل وتعالی خود بدان نیاز دارد. اعتقاد ما بر این است که بایستی قرآن را در تمام شئونات زندگی فردی واجتماعی (در حد توان) وارد نمود تا از شکایت پیامبر در باب مهجوریت آن رهایی یافت. ما براین باوریم ، مادام كه در پناه قرآن هستیم بر دشمنان غلبه خواهیم كرد و این قرآن است كه ما را به مقاصد عالیه ای كه در باطن ذاتمان توجه به او هست و خودمان نمی دانیم هدایت می كند.این وظیفه قشر فرهیخته جامعه خصوصا دانشجویان واساتید وطلاب است که با قرار دادن قرآن و عترت به عنوان محط نظر و مقصد اعلای خود ،ابتدائا خود قرآنی شوندو سپس انسان قرآنی ایجاد كنند و جامعه آرمانی خود را بر پایه این معارف بسازند.

مدیر وبلاگ :دارالقرآن الکریم دانشگاه امام صادق علیه السلام

نتیجه سخن منكران قرب حق این است كه در اثر طاعت و عبادت، نه نسبت خداوند به بنده فرق مى‏كند- همچنانكه طرفداران قرب حقیقى نیز به این مسأله اعتراف دارند- و نه نسبت بنده با خدا فرق مى‏كند. از نظر نزدیكى و دورى حقیقى، اوّلین شخص جهان بشریّت یعنى رسول اكرم با شقى‏ترین آنها از قبیل فرعون و ابو جهل مساوى‏اند.

حقیقت این است كه این اشتباه از یك نوع طرز تفكّر مادّى درباره خدا و انسان- و بالاخص درباره انسان- پیدا شده است. كسى كه انسان و روح انسان را صرفاً توده‏اى از آب و گل مى‏داند و نمى‏خواهد به اصل

فَاذا سَوَّیْتُهُ وَ نَفَخْتُ فیهِ مِنْ روحى

اعتراف كند و حتّى این تعبیر را نیز حمل به یك معناى مجازى مى‏كند، چاره‏اى ندارد جز انكار قرب واقعى حق.

ولى چه لزومى دارد كه ما انسان را اینچنین حقیر و خاكى فرض نماییم تا مجبور شویم همه چیز را تأویل و توجیه كنیم؟ خداوند كمال مطلق و نامحدود است، و از طرفى حقیقت وجود مساوى با كمال است و هر كمال واقعى به حقیقت وجود كه حقیقتى اصیل است باز مى‏گردد از قبیل علم، قدرت، حیات، اراده، رحمت، خیریّت و غیره.

موجودات در اصل آفرینش به هر نسبت كه از وجودى كامل‏تر- یعنى از وجودى قوى‏تر و شدیدتر- بهره‏مند هستند، به ذات الهى كه وجود محض و كمال صرف است نزدیكترند. طبعاً فرشتگان از جمادات و نباتات به خداوند نزدیكترند و به همین جهت بعضى از فرشتگان از بعضى دیگر مقرّب‏ترند، بعضى حاكم و مطاع بعضى دیگر مى‏باشند؛ و البتّه این تفاوت مراتب قرب و بعد مربوط به اصل خلقت و به اصطلاح مربوط به قوس نزول است.

مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏3، ص: 292





نوع مطلب :
برچسب ها : القرآن عهد اللَّه، دارالقرآن، دارالقرآندارالقرآن دانشگاه امام صادق علیه السلام، دانشگاه امام صادق، دانشگاه امام صادق علیه السلام، دارالقرآن الکریم دانشگاه امام صادق علیه السلام، دارالقرآن الکریم دانشگاه امام صادق،
لینک های مرتبط :
          
جمعه 12 اسفند 1390
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی