تبلیغات
دارالقرآن الکریم دانشگاه امام صادق علیه السلام - جمهورى اسلامى
دارالقرآن الکریم دانشگاه امام صادق علیه السلام
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


دارالقرآن الکریم دانشگاه امام صادق(علیه السلام)،نهادی خودجوش است که در سال 1369 توسط عده ای از دانشجویان علاقمند به قرآن ،تاسیس شد و تا کنون به نعمت الهی فعالیت می نماید.
قرآن کریم ، کلام خداوند تبارک وتعالی و کتاب آسمانی ما مسلمانان است. قرآن قانون زندگی و شفای دلهای بیمار و عاشقان درگاه الهی است. قرآن كتاب انسانسازیست و سرچشمه هر چیزی است که انسان در مسیر تکامل وتعالی خود بدان نیاز دارد. اعتقاد ما بر این است که بایستی قرآن را در تمام شئونات زندگی فردی واجتماعی (در حد توان) وارد نمود تا از شکایت پیامبر در باب مهجوریت آن رهایی یافت. ما براین باوریم ، مادام كه در پناه قرآن هستیم بر دشمنان غلبه خواهیم كرد و این قرآن است كه ما را به مقاصد عالیه ای كه در باطن ذاتمان توجه به او هست و خودمان نمی دانیم هدایت می كند.این وظیفه قشر فرهیخته جامعه خصوصا دانشجویان واساتید وطلاب است که با قرار دادن قرآن و عترت به عنوان محط نظر و مقصد اعلای خود ،ابتدائا خود قرآنی شوندو سپس انسان قرآنی ایجاد كنند و جامعه آرمانی خود را بر پایه این معارف بسازند.

مدیر وبلاگ :دارالقرآن الکریم دانشگاه امام صادق علیه السلام

آیا واقعا روشنفكران ما آنگاه كه مى شنوند جمهورى اسلامى، تصورشان جمهورى اسلامى به اصطلاح آخوندى است كه فرقش با جمهوری هاى دیگر در این است كه طبقه روحانیون متصدى مشاغل و شاغل پستها مى شوند؟ اگر نمى دانند جاى تعجب و اگر مى دانند و نعل وارونه مى زنند جاى هزار تأسف است.

امروز هر بچه دبستانى این قدر مى داند كه جمهورى اسلامى یعنى جامعه اى اسلامى با رژیم جمهورى، و مى داند كه جامعه اسلامى یعنى جامعه توحیدى و جامعه توحیدى یعنى جامع هاى بر اساس جهانبینى توحیدى- كه جهان ماهیت از اویى و به سوى اویى دارد- و داراى ایدئولوژى توحیدى است كه از آن به توحید عملى یاد مى شود، یعنى رسیدن انسان به یگانگى اخلاقى و یگانگى اجتماعى، كه هر دوى اینها در آیه كریمه معروف كه رسول اللَّه در صدر نامه هایش به شخصیتهاى جهان آن را ثبت مى كرد:

قُلْ یا اهْلَ الْكِتابِ تَعالَوْا الى كَلِمَةٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَكُمْ الّا نَعْبُدَ الّا اللَّهَ وَ لانُشْرِكَ بِهِ شَیْئاً وَ لا یَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً ارْباباً مِنْ دونِ اللَّهِ

جمله تَعالَوْا الى كَلِمَةٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَكُمْ توحید نظرى را و جمله الّا نَعْبُدَ الّا اللَّهَ توحید عملى فردى را و جمله وَ لا یَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً ... توحید عملى اجتماعى را كه مساوى است با آزادى و دموكراسى [بیان مى كند.]

مجموعه آثاراستادشهیدمطهرى، ج24، ص: 320





نوع مطلب : تفسیر قرآن كریم، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 17 بهمن 1390
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی